Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP w Zielonej Górze. Centrum Przesiadkowe nabiera kształtu [ZDJĘCIA]

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Widać już, w jaki sposób wyjdziemy podziemnym tunelem kolejowym na ulicę Towarową i gdzie będą zatrzymywać się autobusy. Praca na placu budowy wre...Z dnia na dzień okolice dworca PKP się zmieniają. Trwa budowa Centrum Przesiadkowego, przedłużanie podziemnego tunelu, zadaszanie peronów. Konstrukcja centrum pokazuje nam gdzie będą zatrzymywać się autobusy, gdzie będzie poczekalnia i inne pomieszczenia dla kierowców, pasażerów. Widać już schody prowadzące na wiadukt na ulicy Sulechowskiej i szyb, którym umieszczona zostanie winda. Na peronach zaś - wielkie dziury, w których umieszczone zostaną słupy od zadaszenia peronów. Będą one połączone z zadaszeniem Centrum Przesiadkowego (inwestycja warta 20 mln zł). Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). W ramach przetargu Skanska buduje również nowe rondo pod wiaduktem, a także drugie (Mąćkowiaka) przesunie w stronę dworca.  PKP). Przy hali dworca oraz obok zakładu Lumel dobudowywane są nowe parkingi.Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu. Budowa Centrum Przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... Zobacz dla porównania, jak wyglądał plac budowy w połowie lipca:
Widać już, w jaki sposób wyjdziemy podziemnym tunelem kolejowym na ulicę Towarową i gdzie będą zatrzymywać się autobusy. Praca na placu budowy wre...Z dnia na dzień okolice dworca PKP się zmieniają. Trwa budowa Centrum Przesiadkowego, przedłużanie podziemnego tunelu, zadaszanie peronów. Konstrukcja centrum pokazuje nam gdzie będą zatrzymywać się autobusy, gdzie będzie poczekalnia i inne pomieszczenia dla kierowców, pasażerów. Widać już schody prowadzące na wiadukt na ulicy Sulechowskiej i szyb, którym umieszczona zostanie winda. Na peronach zaś - wielkie dziury, w których umieszczone zostaną słupy od zadaszenia peronów. Będą one połączone z zadaszeniem Centrum Przesiadkowego (inwestycja warta 20 mln zł). Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte). W ramach przetargu Skanska buduje również nowe rondo pod wiaduktem, a także drugie (Mąćkowiaka) przesunie w stronę dworca. PKP). Przy hali dworca oraz obok zakładu Lumel dobudowywane są nowe parkingi.Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu. Budowa Centrum Przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg... Zobacz dla porównania, jak wyglądał plac budowy w połowie lipca: Leszek Kalinowski
Widać już, w jaki sposób wyjdziemy podziemnym tunelem kolejowym na ulicę Towarową i gdzie będą zatrzymywać się autobusy. Praca na placu budowy wre...

Widać już, w jaki sposób wyjdziemy podziemnym tunelem kolejowym na ulicę Towarową i gdzie będą zatrzymywać się autobusy. Praca na placu budowy wre...
Z dnia na dzień okolice dworca PKP się zmieniają. Trwa budowa Centrum Przesiadkowego, przedłużanie podziemnego tunelu, zadaszanie peronów. Konstrukcja centrum pokazuje nam gdzie będą zatrzymywać się autobusy, gdzie będzie poczekalnia i inne pomieszczenia dla kierowców, pasażerów. Widać już schody prowadzące na wiadukt na ulicy Sulechowskiej i szyb, którym umieszczona zostanie winda. Na peronach zaś - wielkie dziury, w których umieszczone zostaną słupy od zadaszenia peronów. Będą one połączone z zadaszeniem Centrum Przesiadkowego (inwestycja warta 20 mln zł). Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte).

W ramach przetargu Skanska buduje również nowe rondo pod wiaduktem, a także drugie (Mąćkowiaka) przesunie w stronę dworca. PKP). Przy hali dworca oraz obok zakładu Lumel dobudowywane są nowe parkingi.

Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.

Budowa Centrum Przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg...

Zobacz dla porównania, jak wyglądał plac budowy w połowie lipca:

Wideo

Materiał oryginalny: Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP w Zielonej Górze. Centrum Przesiadkowe nabiera kształtu [ZDJĘCIA] - Gazeta Lubuska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie