Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gorzów wprowadza urzędowy paczkomat. To pierwsze takie urządzenie w Polsce!

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Urzędowy paczkomat stanął przy magistracie - od strony skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Herberta.
Urzędowy paczkomat stanął przy magistracie - od strony skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Herberta. Bartłomiej Nowosielski/Urząd Miasta w Gorzowie
Gorzowscy urzędnicy jako pierwsi w Polsce wprowadzają... urządzenie do załatwiania spraw w magistracie.

Pierwszy urzędowy paczkomat w Polsce

Jedni nazywają go przesyłkomatem, inni urzędowym paczkomatem. Obok głównego budynku magistratu przy ul. Sikorskiego oraz obok budynku urzędu przy ul. Myśliborskiej staną urządzenia, dzięki którym będzie można załatwić sprawę w urzędzie. Skorzystać z niego będzie można w każdej chwili, nawet po godzinach pracy urzędu czy w nocy.

Trwa głosowanie...

Czy urzędowy paczkomat to dobry pomysł?

- Na początku będą to sprawy w wydziale komunikacji. Mieszkaniec, który będzie chciał np. zarejestrować samochód, wymagane dokumenty będzie mógł złożyć w dowolnym paczkomacie InPostu w Gorzowie. Gotowy dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne będą czekać na odbiór w paczkomacie „urzędowym” przy Sikorskiego lub Myśliborskiej – informują urzędnicy.

Gorzów takie rozwiązanie stosuje jako pierwszy w Polsce. Wymusiła je aktualna sytuacja. W związku z epidemią do urzędu mogą wejść jedynie jego pracownicy.

Na początku będą to sprawy w wydziale komunikacji. Mieszkaniec, który będzie chciał np. zarejestrować samochód, wymagane dokumenty będzie mógł złożyć w dowolnym paczkomacie InPostu w Gorzowie

Korzystanie z usług ma być bardzo proste

Urzędnicy przekonują, że skorzystanie z urządzenia będzie bardzo proste. Najpierw trzeba wybrać sobie paczkomat InPostu, a następnie podejść z przygotowaną wcześniej przesyłką, czyli z dokumentami. Na ekranie paczkomatu trzeba będzie wybrać opcję: „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, a następnie zeskanować kod kreskowy z etykiety i włożyć paczkę do skrytki.

By załatwić sprawę w urzędzie, trzeba będzie wcześniej wypełnić formularz na stronie: urzad24.inpost.pl/gorzow. Jeśli w dokumencie złożonym w paczkomacie będą błędy, urzędnicy poproszą telefonicznie o ich poprawienie.

Przy nadaniu dokumentów dotyczących spraw załatwianych w Wydziale Komunikacji, należy podać obowiązkowo również numer identyfikacyjny pojazdu. Cała usługa kosztuje 5,99 zł.

Czytaj również:
Gdzie Polacy robią zakupy? Jak płacą i odbierają przesyłki? Wygoda, szybkość i cena decydują

ZOBACZ WIDEO: Pijana kobieta zamknęła psa w paczkomacie. Grozi jej do 3 lat więzienia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska