Gorzów wprowadza urzędowy paczkomat. To pierwsze takie urządzenie w Polsce!

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Urzędowy paczkomat stanął przy magistracie - od strony skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Herberta. Bartłomiej Nowosielski/Urząd Miasta w Gorzowie
Gorzowscy urzędnicy jako pierwsi w Polsce wprowadzają... urządzenie do załatwiania spraw w magistracie.

Pierwszy urzędowy paczkomat w Polsce

Jedni nazywają go przesyłkomatem, inni urzędowym paczkomatem. Obok głównego budynku magistratu przy ul. Sikorskiego oraz obok budynku urzędu przy ul. Myśliborskiej staną urządzenia, dzięki którym będzie można załatwić sprawę w urzędzie. Skorzystać z niego będzie można w każdej chwili, nawet po godzinach pracy urzędu czy w nocy.

Trwa głosowanie...

Czy urzędowy paczkomat to dobry pomysł?

- Na początku będą to sprawy w wydziale komunikacji. Mieszkaniec, który będzie chciał np. zarejestrować samochód, wymagane dokumenty będzie mógł złożyć w dowolnym paczkomacie InPostu w Gorzowie. Gotowy dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne będą czekać na odbiór w paczkomacie „urzędowym” przy Sikorskiego lub Myśliborskiej – informują urzędnicy.

Gorzów takie rozwiązanie stosuje jako pierwszy w Polsce. Wymusiła je aktualna sytuacja. W związku z epidemią do urzędu mogą wejść jedynie jego pracownicy.

Na początku będą to sprawy w wydziale komunikacji. Mieszkaniec, który będzie chciał np. zarejestrować samochód, wymagane dokumenty będzie mógł złożyć w dowolnym paczkomacie InPostu w Gorzowie

Czytaj także

Korzystanie z usług ma być bardzo proste

Urzędnicy przekonują, że skorzystanie z urządzenia będzie bardzo proste. Najpierw trzeba wybrać sobie paczkomat InPostu, a następnie podejść z przygotowaną wcześniej przesyłką, czyli z dokumentami. Na ekranie paczkomatu trzeba będzie wybrać opcję: „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, a następnie zeskanować kod kreskowy z etykiety i włożyć paczkę do skrytki.

By załatwić sprawę w urzędzie, trzeba będzie wcześniej wypełnić formularz na stronie: urzad24.inpost.pl/gorzow. Jeśli w dokumencie złożonym w paczkomacie będą błędy, urzędnicy poproszą telefonicznie o ich poprawienie.

Przy nadaniu dokumentów dotyczących spraw załatwianych w Wydziale Komunikacji, należy podać obowiązkowo również numer identyfikacyjny pojazdu. Cała usługa kosztuje 5,99 zł.

Czytaj również:
Gdzie Polacy robią zakupy? Jak płacą i odbierają przesyłki? Wygoda, szybkość i cena decydują

ZOBACZ WIDEO: Pijana kobieta zamknęła psa w paczkomacie. Grozi jej do 3 lat więzienia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3