W 2019 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaproponowała trzy warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2027 r. Teraz trwają prace nad wyborem wariantu jej przebiegu.
Najkrótszy i najtańszy zakłada, że obwodnica będzie poprowadzona estakadą przez centrum miasta, w sąsiedztwie torów kolejowych relacji Wrocław – Szczecin. – Wypowiedzieliśmy się jednoznacznie, że jest to wariant, który nie rozwiązuje problemów miasta. Mówiłem o tym ja, radni, mieszkańcy, przedstawiciele kostrzyńskich firm i Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – mówi Andrzej Kunt, burmistrz Kostrzyna nad Odrą.
INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ
- Nie będzie już Dni Twierdzy Kostrzyn. Nie ma na nie pieniędzy
- Płot z prądem stanie między Brandenburgią a Lubuskiem
- Most nad Odrą zamknięty. Drogowcy robią pomiary, kierowcy się skarżą
- Kierowca porsche łamie kilka przepisów w kilka sekund
- 37-latek zatrzymany za okradanie ogródków działkowych
- Lodołamacze gotowe do kruszenia lodu również w Lubuskiem
- Definicja obwodnicy niestety jest taka, że ma przeprowadzić przez miasto ruch tranzytowy. Ale my mamy jeszcze ruch generowany w mieście. To blisko tysiąc tirów na dobę. Muszą one mieć możliwość wjechania na obwodnicę bez przejeżdżania przez centrum miasta. Wydaje mi się, że jest to wariant najmniej prawdopodobny – uspokaja burmistrz. A. Kunt dodaje, że w mieście odbywają się spotkania z projektantami i przekazywane są im uwagi co do przebiegu obwodnicy i zmian, jakie należy wprowadzić w projektach.
Definicja obwodnicy niestety jest taka, że ma przeprowadzić przez miasto ruch tranzytowy. Ale my mamy jeszcze ruch generowany w mieście. To blisko tysiąc tirów na dobę. Muszą one mieć możliwość wjechania na obwodnicę
Dwa pozostałe warianty zakładają wyprowadzenie ruchu poza centrum Kostrzyna. Najdłuższy i najbardziej kosztowny zakłada budowę drogi o długości 9,3 km. Obwodnica ma mieć w tym wariancie sześć wiaduktów i jeden most, do tego przepusty dla zwierząt. Ten wariat wyprowadza ruch ciężarówek najdalej od centrum Kostrzyna, droga jest też najlepiej połączona z kostrzyńskimi podstrefami przemysłowymi. Jej budowa poza tym, że jest najdroższa, wymaga też wycięcia największej ilości drzew i poprowadzenia drogi po terenach zalewowych.
Wariant trzeci jest kompromisem, droga ma długość 6,3 km i jest nieźle połączona z podstrefami przemysłowymi. Wiąże się jednak z koniecznością wyburzenia trzech budynków mieszkalnych i jednego gospodarczego.
Każdy z wariantów obwodnicy zaczyna się w okolicy skrzyżowania przy hotelu Bastion i przewiduje późniejsze połączenie jej z planowanym nowym mostem na Odrze. Wariant obwodnicy, który będzie realizowany, powinniśmy poznać w ciągu najbliższych kilku tygodni.
CO DALEJ Z BUDOWĄ KRYTEGO BASENU W KOSTRZYNIE?
Polecamy wideo: Kostrzyn nad Odrą. Kierowcy łamią przepisy przed zamkniętym szlabanem na ul. Narutowicza
Zmiany w rządzie. Donald Tusk przedstawił nowych ministrów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?