KOSTRZYN NAD ODRĄ. Którędy będzie przebiegała obwodnica Kostrzyna? Jednego wariantu jeszcze nie wybrano

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Projektanci zaproponowali trzy warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą.
Projektanci zaproponowali trzy warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. archiwum
Ważą się losy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Projektanci zaproponowali trzy warianty jej przebiegu. Najkrótszy i najtańszy nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych miasta i nie jest akceptowany przez władze i mieszkańców Kostrzyna.

W 2019 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaproponowała trzy warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2027 r. Teraz trwają prace nad wyborem wariantu jej przebiegu.

Trwa głosowanie...

Który wariant przebiegu obwodnicy jest najlepszy?

Najkrótszy i najtańszy zakłada, że obwodnica będzie poprowadzona estakadą przez centrum miasta, w sąsiedztwie torów kolejowych relacji Wrocław – Szczecin. – Wypowiedzieliśmy się jednoznacznie, że jest to wariant, który nie rozwiązuje problemów miasta. Mówiłem o tym ja, radni, mieszkańcy, przedstawiciele kostrzyńskich firm i Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – mówi Andrzej Kunt, burmistrz Kostrzyna nad Odrą.

INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ

Projektanci zaproponowali trzy warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą.
Projektanci zaproponowali trzy warianty przebiegu obwodnicy Kostrzyna nad Odrą. archiwum

- Definicja obwodnicy niestety jest taka, że ma przeprowadzić przez miasto ruch tranzytowy. Ale my mamy jeszcze ruch generowany w mieście. To blisko tysiąc tirów na dobę. Muszą one mieć możliwość wjechania na obwodnicę bez przejeżdżania przez centrum miasta. Wydaje mi się, że jest to wariant najmniej prawdopodobny – uspokaja burmistrz. A. Kunt dodaje, że w mieście odbywają się spotkania z projektantami i przekazywane są im uwagi co do przebiegu obwodnicy i zmian, jakie należy wprowadzić w projektach.

Definicja obwodnicy niestety jest taka, że ma przeprowadzić przez miasto ruch tranzytowy. Ale my mamy jeszcze ruch generowany w mieście. To blisko tysiąc tirów na dobę. Muszą one mieć możliwość wjechania na obwodnicę

Dwa pozostałe warianty zakładają wyprowadzenie ruchu poza centrum Kostrzyna. Najdłuższy i najbardziej kosztowny zakłada budowę drogi o długości 9,3 km. Obwodnica ma mieć w tym wariancie sześć wiaduktów i jeden most, do tego przepusty dla zwierząt. Ten wariat wyprowadza ruch ciężarówek najdalej od centrum Kostrzyna, droga jest też najlepiej połączona z kostrzyńskimi podstrefami przemysłowymi. Jej budowa poza tym, że jest najdroższa, wymaga też wycięcia największej ilości drzew i poprowadzenia drogi po terenach zalewowych.

Dyrektor zielonogórskiego oddziału GDDKiA Marek Langer zapewniał, że na tym etapie żaden z wariantów obwodnicy nie jest faworyzowany.

KOSTRZYN NAD ODRĄ. Obwodnica Kostrzyna ma powstać do 2027 r....

Wariant trzeci jest kompromisem, droga ma długość 6,3 km i jest nieźle połączona z podstrefami przemysłowymi. Wiąże się jednak z koniecznością wyburzenia trzech budynków mieszkalnych i jednego gospodarczego.

Każdy z wariantów obwodnicy zaczyna się w okolicy skrzyżowania przy hotelu Bastion i przewiduje późniejsze połączenie jej z planowanym nowym mostem na Odrze. Wariant obwodnicy, który będzie realizowany, powinniśmy poznać w ciągu najbliższych kilku tygodni.

CO DALEJ Z BUDOWĄ KRYTEGO BASENU W KOSTRZYNIE?

Polecamy wideo: Kostrzyn nad Odrą. Kierowcy łamią przepisy przed zamkniętym szlabanem na ul. Narutowicza

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
22 stycznia, 11:29, Gość:

Po co tworzyć nowe korytarze transportowe, niekorzystne dla środowiska? Wykorzystując dzisiejsze zagospodarowanie można oszczędzić środowisko i zapewniam, że wariant 2 byłby najlepszy dla miasta i strefy.

A z rozumem wszystko OK

G
Gość

Po co tworzyć nowe korytarze transportowe, niekorzystne dla środowiska? Wykorzystując dzisiejsze zagospodarowanie można oszczędzić środowisko i zapewniam, że wariant 2 byłby najlepszy dla miasta i strefy.

Dodaj ogłoszenie