- We wtorek, tydzień temu miałam jechać do Berlina A stamtąd pociągiem dalej… Niestety Polska zamknęła granice dla pociągów międzynarodowych, więc wyjechać nie miałam jak. Złożyłam reklamację w POLREGIO i dostałam odpowiedź, że dostanę zwrot za bilet, ale POLREGIO zabierze 10 procent odstępnego. Na jakiej podstawie? – pyta nasza Czytelniczka.
Ograniczenia w rozkładzie jazdy związane koronawirusem
Dyrektor lubuskiego zakładu POLREGIO w Zielonej Górze Krzysztof Pawlak wyjaśnia, że tzw, odstępne pobierane jest na podstawie regulaminu, który obowiązuje w spółce. Tak było zawsze, że gdy podróżny chciał zwrócić bilet, pobierana była 10-procentowa opłata. Tak jest i teraz. Wyjątek stanowią bilety tygodniowe czy miesięczne.
Obecna sytuacja związana z zagrożeniem zakażenia się koronawirusem spowodowała ograniczenia w rozkładzie jazdy.
- Z części przewozów musieliśmy zrezygnować, ale priorytetem dla nas było zapewnienie Lubuszanom dojazdu do pracy i powrotu z niej – mówi Krzysztof Pawlak. – Zamknięcie granic spowodowało też, że wycofane zostały pociągi międzynarodowe i przygraniczne.
Kolejne utrudnienia związane są z rozpoczynającą się modernizacją linii kolejowej na trasie Zielona Góra – Zbąszynek. Remonty potrwają do jesieni tego roku. W tym czasie obowiązywać będzie komunikacja zastępcza.
ZOBACZ TEŻ
POLECAMY TEŻ
14865701
ODDAJ KREW
🔔🔔🔔
Pobierz bezpłatną aplikację Gazety Lubuskiej i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.
Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?