Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamacja mebli

(gm)
- Kupiłem komplet mebli wypoczynkowych. Z powodu ich niestarannego wykończenia złożyłem reklamację u sprzedawcy.

Meble zostały zabrane do naprawy. Po kilku tygodniach przywieziono je wieczorem. Następnego dnia obejrzałem je i zauważyłem liczne usterki. Sprzedawca odsyła mnie do producenta. Co mogę zrobić? - pyta Czytelnik.

Należy ponownie złożyć reklamację u sprzedawcy mebli i nie dać się odesłać do producenta.

- Zgodnie z ustawą z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz. 1176 ze zm.) to sprzedawca odpowiada przez okres dwóch lat za zgodność towaru z umową - wyjaśnia Ewa Mazurkiewicz, dyrektor zielonogórskiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp. - Reklamację można złożyć bezpośrednio w sklepie lub napisać pismo reklamacyjne, a następnie przesłać je listem poleconym na adres przedsiębiorcy. Ponieważ będzie to druga reklamacja z powodu tej samej wady, oprócz żądania naprawy kupujący ma prawo domagać się obniżenia ceny. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania kupującego. Gdy nie dotrzyma tego terminu, uważa się, że uznał je za uzasadnione. W przypadku braku oczekiwanej reakcji ze strony sprzedawcy, konsument może złożyć do inspekcji handlowej wniosek o przeprowadzenie mediacji lub skierować pozew do sądu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska