Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szybkie pociągi omijają Kostrzyn. Ale ma być lepiej

Wojciech Obremski 95 758 07 61 [email protected]
Przez kostrzyńską stację codziennie przewijają się tłumy ludzi, Niestety, nie mają oni możliwości podróżowania szybkimi pociągami.
Przez kostrzyńską stację codziennie przewijają się tłumy ludzi, Niestety, nie mają oni możliwości podróżowania szybkimi pociągami. Jakub Pikulik
- Dla Intercity w ogóle się nie liczymy. Przez to nasze miasto traci na znaczeniu - pisze do naszej redakcji pan Marek, miłośnik kolei.

- Mieszka tu prawie 20 tys. osób, jest tu tzw. stacja węzłowa, przez którą codziennie przewija się około tysiąc podróżnych. Stąd odjeżdżają też pociągi do Berlina, a w Polskę - tylko zwykłe regionalne składy! - denerwuje się pan Marek.

Kiedyś to była jazda...

 Według niego osoby powracające ze stolicy Niemiec chciałyby kontynuować szybką podróż także w innych rejonach Polski. Niestety, na razie nie jest to możliwe. Pasażerom jadącym z Niemiec lub mieszkańcom Kostrzyna pozostaje dojazd do Gorzowa - dopiero tam mogą przesiąść się na coś bardziej komfortowego i szybszego. Mężczyzna przypomina, że do niedawna przez wiele lat z Kostrzyna odjeżdżały pociągi dalekobieżne, m.in. do Warszawy, Bydgoszczy, a  nawet Krakowa i Gdyni. - Z połączeń tych korzystało wiele osób. Dlaczego więc je zlikwidowano, skoro tory między Kostrzynem a Gorzowem są w bardzo dobrym stanie? - pyta miłośnik kolei.

Rozmawialiśmy też z kilkoma uczestnikami Przystanku Wo­odstock, którzy chcieliby, by Intercity uruchomiła specjalne połączenia chociaż na czas festiwalu. Na razie pozostaje im oferta PKP_Przewozów Regionalnych, które przygotowały na czas trwania festiwalu aż 140 specjalnych pociągów tzw. music REGIO. Zatrzymują się one w 140 miejscowościach.

Będą nowe połączenia?

- Nie zapominamy o stacji Kostrzyn - zapewnia „GL” Beata Czemerajda, rzecznik Intercity. - W przyszłym roku planujemy uruchomienie całorocznego połączenia Wrocław – Kostrzyn – Szczecin po linii nadodrzańskiej.

- Dodatkowo pociąg w Rzepinie będzie skomunikowany z pociągiem relacji Berlin – Warszawa - wylicza rzeczniczka. Podkreśla też, że Intercity nie wyklucza w przyszłości przygotowania kolejnych połączeń. - W taki sposób, by nasza oferta była atrakcyjniejsza dla Kostrzyna - tłumaczy Beata Czemerajda.

Na pytanie, dlaczego dotychczasowe połączenia dalekobieżne zostały zlikwidowane, rzeczniczka odpowiada:
- Miało na to wpływ szereg czynników. Od wysokich kosztów eksploatacji awaryjnych lokomotyw spalinowych, poprzez brak nowoczesnego taboru spalinowego, aż po niewystarczające parametry prędkościowe linii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska