Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubuskie warte kolei. Nowy dyrektor POLREGIO. Czy marszałek zmieni samolot na pociąg?

Robert Bagiński
Lubuski oddział Polregio ma nowego dyrektora. To pokłosie licznych głosów krytyki ze strony pasażerów, ale również trudnej współpracy z władzami województwa lubuskiego.

Temu wszystkiemu ma zaradzić od 1 lipca br. Krzysztof Pawlak, który zielonogórskim oddziałem kierował już w latach 2017-2021. Dotychczasowa szefowa zakładu, Marzena Skubiszyńska, została powołana na funkcję pełnomocnika zarządu Polregio ds. spraw zintegrowanego systemu zarządzania.

Rzecz w tym, że zmiany personalne mogą nie wystarczyć. Problemem jest stosunek lubuskich polityków Platformy Obywatelskiej do połączeń kolejowych. Oni stawiają głównie na rozwój i ekspansję połączeń lotniczych.

Pani marszałek Polak oraz wicemarszałek Jabłoński, mają koleje w d… Oni przecież latają samolotami, nie będą jak pospólstwo jeździć pociągami - skonstatował na łamach GL, prezydent Zielonej Góry, Janusz Kubicki.

Przed nowym dyrektorem poważne wyzwanie. Tylko w pierwszym półroczu bieżącego roku, Polregio musiało odwołać prawie tysiąc połączeń. To efekt fatalnego taboru, który jest własnością Województwa Lubuskiego. Przypomnijmy, Lubuskie jest właścicielem 23 pojazdów szynowych, z czego na początku lipca, wyłączonych z ruchu było 13. W efekcie, realizujące połączenia Polregio, nie zawsze jest w stanie zorganizować transport zastępczy, który jest opóźniony, albo nie ma go wcale. Do tego dochodzą obowiązkowe przeglądy P4 i P5, które leżą po stronie Lubuskiego, a przetargi na nie, nie zawsze są rozstrzygane w terminie.

Władze województwa dysponowały ogromnymi środkami unijnymi, ale efekty tego dla kolei w zakresie zakupu taboru, są bardzo mizerne. Nie wystarczy zdawać się wyłącznie na przewoźnika – uważa Kazimierz Łatwiński, radny sejmiku i doradca wojewody ds. infrastruktury.

Dyrektor Krzysztof Pawlak, to profesjonalista. Oprócz pracy w Polregio, przez wiele lat pracował w spółce Przewozy Regionalne, gdzie był odpowiedzialny m.in. za prowadzenie spraw handlowych spółki, współpracę z PKP PLK przy przygotowaniu rozkładu jazdy, przygotowanie kompleksowego projektu przebudowy siatki połączeń, a także szeroko rozumiane prowadzenie spraw związanych z organizacją przewozów.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska