Pociągi pojadą szybciej i będzie ich więcej. To dzięki inwestycjom w Kostrzynie nad Odrą

Magdalena Marszałek
Magdalena Marszałek
Trwa remont mostu kolejowego nad Wartą na trasie z Kostrzyna nad Odrą w stronę granicy polsko-niemieckiej.
Trwa remont mostu kolejowego nad Wartą na trasie z Kostrzyna nad Odrą w stronę granicy polsko-niemieckiej. Fot. Grzegorz Walkowski
Remont mostu kolejowego przez Wartę w Kostrzynie nad Odrą i odbudowa na nim drugiego toru zapewnią sprawniejsze podróże na pograniczu. Kolej przeznaczyła na te prace 26 milionów złotych.

Pociągi pojadą szybciej

Rozpoczęły się prace na moście kolejowym nad Wartą na trasie z Kostrzyna nad Odrą w stronę granicy polsko-niemieckiej. Remont ponad czterystumetrowej przeprawy z czterema kratownicowymi i żelbetowymi przęsłami oraz odbudowa drugiego - nieczynnego od ponad dekady - toru, mają zlikwidować tak zwane wąskie gardło i zwiększyć przepustowości linii. To pozwoli na uruchomienie dodatkowych połączeń oraz poprawi warunki dla przewozu towarów koleją.

- Po zakończeniu prac prędkość pociągów zwiększy się dwukrotnie, bo do 120 kilometrów na godzinę. Bezpieczeństwo zapewnią cztery nowe rozjazdy wyposażone w system elektrycznego ogrzewania, co jest niezwykle ważne dla kursowania pociągów w trudnych warunkach zimowych - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Co zostanie zrobione?

Wykonawca zajął się już demontażem wyeksploatowanych stalowych elementów konstrukcji mostu. Obiekt zostanie oczyszczony i zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi. Prace obejmą także wzmocnienie przeprawy i uzupełnienie ubytków w podporach oraz przyczółkach, a także ułożenie nowych torów i odtworzenie balustrad. W ramach inwestycji wyremontowany zostanie także wiadukt kolejowy nad ulicą Niepodległości niedaleko stacji Kostrzyn nad Odrą, gdzie wymieniane będą tory. Prace na moście i wiadukcie w Kostrzynie mają się zakończyć pod koniec przyszłego roku.

Z korzyścią dla żeglugi

Inwestycja łączy się z realizowaną przez stronę niemiecką przebudową kolejowego mostu granicznego na Odrze między Kostrzynem a Küstrin-Kietz oraz pracami Wód Polskich na odcinku między mostami. Prace te sprzyjają rozwojowi transportu kolejowego i żeglugi.

- Strony zobowiązały się do współpracy w zakresie przebudowy torów do nowego mostu kolejowego nad Odrą w Kostrzynie na linii Tczew-Kostrzyn. Sam most przez Odrę będzie miał wysokość zapewniającą właściwe warunki transportu rzecznego, wymaganego do uzyskania V klasy żeglowności. To zwiększy możliwości komunikacyjne i ułatwi w sezonie zimowym prowadzenie akcji lodołamania - dodaje Mirosław Siemieniec.

Do czasu zakończenia prac przez stronę niemiecką, które również planowane są na koniec przyszłego roku, na odcinku między Kostrzynem nad Odrą a Küstrin-Kietz obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

**ZOBACZ WIDEO: Kostrzyn nad Odrą. Będzie remont mostu kolejowego nad Wartą na strasie Kostrzyn-Berlin

**

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie