Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strzelce Krajeńskie: to zmiana ważna dla tysięcy mieszkańców północy woj. lubuskiego. Chodzi o planowaną obwodnicę

Tomasz Rusek
Tomasz Rusek
Najnowsze wieści: obwodnica Strzelec ma zostać wybudowana według nowego przebiegu, który na planie jest oznakowany na zielono
Najnowsze wieści: obwodnica Strzelec ma zostać wybudowana według nowego przebiegu, który na planie jest oznakowany na zielono materiału GDDKiA
Obwodnica Strzelec, na którą mieszkańcy czekają od dekad, zostanie poprowadzona nie od południa, ale od północy. Tego chciały władze miasta.

Jeszcze pod koniec roku komunikat był inny: obwodnica - dla jadących od strony Gorzowa - zacznie się na wysokości Brzozy i od południa otoczy miasto, by na wysokości sadów w kierunku Dobiegniewa włączyć się w starą trasę nr 22. To by oznaczało, że nowa droga będzie poprowadzono nieopodoal domów jednorodzinnych i nad ulicami: Aleją Wolności, Grodziską i Poznańską.

Już wtedy burmistrz Mateusz Feder mówił "GL", że cieszy się, że obwodnica w ogóle będzie, ale że wybrany wariant będzie problematyczny. - Jest z nim taki kłopot, że w tej wersji obwodnica przebiega przez wiele prywatnych działek. W części pod budownictwo jednorodzinne. A wpięcie nowej drogi w trasę w kierunku Dobiegniewa wiąże się z przecięciem jednego z gospodarstw sadowniczych. Jestem pewny, że będą protesty, spory, trudności i nieporozumienia. Ktoś będzie musiał oddać za odszkodowaniem swoje ziemie – tłumaczył burmistrz Mateusz Feder. Zwracał uwagę, że "w teorii mógłby walczyć z tą wersją", ale to oznacza odłożenie realizacji i inwestycji. A może i taki finał, że centrala dyrekcji dróg powie w końcu: nie chcecie, to nie. Nie budujemy.

Jednak - jak się dziś (9. kwietnia) okazało - w Warszawie zapadła decyzja, że obwodnica zostanie poprowadzona północnym wariantem, który przez ekspertów był tylko minimalnie niżej oceniony od południowego. A który najbardziej pasował władzom Strzelec oraz dyrekcji dróg w Zielonej Górze.

Tzw. wariant nr 1, na w planach oznaczony na zielono, oznacza budowę 7,3 km trasy, czterech skrzyżowań oraz dwóch przejść dla zwierząt. Ma też szansę być tańszy niż wariant południowy, który był podobnej długości, ale wymagał budowy większej liczby obiektów technicznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska