Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wydziały starostwa powiatowego w nowym miejscu. Weszliśmy z aparatem, kiedy trwała przeprowadzka

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Nowe pomieszczenia starostwa w jednym z najstarszych budynków w Nowej Soli, dawnym ratuszu
Nowe pomieszczenia starostwa w jednym z najstarszych budynków w Nowej Soli, dawnym ratuszu Eliza Gniewek-Juszczak
- Dzięki tym zmianom wszystkie wydziały i więcej jednostek starostwa będzie funkcjonować w jednym miejscu, do czego od początku dążyliśmy. Ułatwi to interesantom załatwianie spraw - podkreśla starosta Waldemar Wrześniak. Byliśmy m.in. w gabinetach zarządu i reprezentacyjnej sali ratusza.

- Przeprowadzka wydziałów z obecnej siedziby starostwa do nowo wyremontowanego ratusza pozwoli z kolei na przeniesienie na ul. Moniuszki jednostek z ul. Piłsudskiego. W ten sposób więcej wydziałów będzie miało siedzibę w jedynym miejscu. Przeprowadzka według harmonogramu ma się zakończyć do 11 maja - informuje Dagmara Ostrowska, rzecznik starostwa powiatowego w Nowej Soli.

Na parterze ratusza będzie Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Budynek jest w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, co z pewnością ułatwi obsługę.
Również na parterze działają od poniedziałku, 23 kwietnia Biuro Obsługi Interesantów oraz Powiatowy Konserwator Zabytków. Na pierwszym piętrze są pomieszczenia zarządu powiatu (starosta, wicestarosta, członek zarządu, skarbnik powiatu, sekretarz powiatu). Na pierwszym piętrze są także pokoje radcy prawnego, specjalisty ds. budżetu, naczelnika wydziału organizacyjnego i zarządzania kryzysowego.

- Jedno skrzydło drugiego piętra zostało oddane pod potrzeby Wydziału Inwestycji, Funduszy Pomocowych i Promocji. W drugim ma siedzibę Biuro Rady Powiatu. Na tym piętrze znajdują się również dwie sale. Salka konferencyjna i sala sesyjna, w której zbierać się będą radni powiatowi - dodaje rzecznik starostwa. Pierwsza sesja w wyremontowanym ratuszu odbędzie się w piątek, 27 kwietnia, o godz. 12.00.

Wolne pomieszczenia w dawnej siedzibie starostwa zajmie wydział Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych, który przeprowadzi się z ul. Piłsudskiego, a także audytor i kontroler wewnętrzny. W budynku bez zmian funkcjonować będą Wydział Finansów i Budżetu, Budownictwa i Środowiska, Organizacyjny i Zarządzania Kryzysowego.

Miejsca nie zmienią również Wydział Komunikacji, Wydział Geodezji i Gospodarowania Nieruchomościami i Powiatowy Rzecznik Konsumenta. Segment B ratusza i wyremontowany segment A są połączone.

Zobacz też: Gość tygodnia: Grzegorz Hryniewicz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska