Na stacji kolejowej Sulechów wszystko zostało rozebrane. Dlaczego? Kiedy znów pojadą pociągi?

Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk"
Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk" Tomasz Rybarczyk
To zupełnie inne miejsce – mówią mieszkańcy Sulechowa - zniknęły tory, perony. Stacja kolejowa stała się wielkim placem budowy. A to w związku z modernizacją linii Czerwieńsk – Zbąszynek. Podróżni nie mogą się doczekać, kiedy wrócą tu, i nie tylko tu, pociągi.

Lubuszanie bardzo interesują się trwającym remontem ważnego dla tej części województwa lubuskiego odcinka kolejowego. I nie chodzi tylko o dojazdy do pracy, lekarza, na zakupy do sąsiednich miejscowości, ale także dalej – do Poznania czy Warszawy.
- Długo czkaliśmy, aż prace rozpoczną się w Sulechowie – mówi Tadeusz Makowski. – Teraz widać, co się zmieniło. Chciałbym jednak, by te zmiany następowały szybciej. Przecież dziś są takie możliwości, technologie, że inwestycje można wykonywać szybciej. Te utrudnienia w podróżowaniu są bardzo uciążliwe.

Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk"

Na stacji kolejowej Sulechów wszystko zostało rozebrane. Dla...

Polskie Linie Kolejowe już we wrześniu 2019 roku podpisały umowę z wykonawcą na rewitalizację linii Zbąszynek – Gubin na odcinku między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Za ok. 106 mln zł z RPO województwa lubuskiego zmodernizowane zostaną perony na stacjach Sulechów i Babimost. Wymiana podkładów i infrastruktury towarzyszącej umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie), co przełoży się na skrócenie czasu podróży. Będzie większa przepustowość linii i poprawa bezpieczeństwa. Prace będą kontynuacją robót, zrealizowanych już na tym odcinku między 2010 a 2012r. Wzmocniono wtedy tory, co pozwoliło na zwiększenie prędkości pociągów. Podróżni zyskali nowoczesny peron na przystanku Ługowo Sulechowskie. Między Pomorskiem a Przylepem powstał także nowy, zelektryfikowany tor o długości 2,5 m – tzw. łącznica kolejowa wyeliminowała konieczność zmiany kierunku jazdy pociągów z Zielonej Góry do Zbąszynka.

Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąsz
Stacja kolejowa w Sulechowie teraz to jeden plac budowy. Już od 2019 roku trwa „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek-Czerwieńsk" Tomasz Rybarczyk

Prace się toczą, ale końca nie widać. Ostatni oficjalny termin zakończenia inwestycji to grudzień 2022 roku (poprzednio mówiło się o czerwcu 2022). Termin uwzględnia dodatkowe roboty związane z wymianą szyn, które nie były ujęte w zakresie zadania.
- Przywrócenie ruchu pociągów będzie możliwe po zakończeniu zasadniczych prac torowych – obecnie planujemy, by nastąpiło to w trakcie IV kwartału bieżącego roku – odpowiada Radosław Śledziński. - Na obecną organizację ruchu wpływa, w ocenie zamawiającego, zbyt małe zaangażowanie wykonawcy, które uniemożliwiło w terminie przeprowadzenie wszystkich robót wskazanych w harmonogramie. W kontaktach z wykonawcą wskazujemy na konieczność optymalizacji prac i wywiązywanie się z terminów.

Zobacz też - gdzie powstaną nowe przystanki kolejowe w ramach ministerialnego programu:

Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:

Dworzec w Babimoście został oddany do użytku w 1900 roku. Do dziś służy mieszkańcom miasta i regionu.

Lubuskie: Remonty dworców kolejowych. A co się stanie z mies...

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
"Wymiana podkładów i infrastruktury towarzyszącej umożliwi zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie), co przełoży się na skrócenie czasu podróży. Będzie większa przepustowość linii ..." - i pociągi nie będą stawały w Sulechowie. Jak się taki rozpędzi do 120 km/h to po co ma hamować. pojedzie dalej.
G
Gość
PISoBOLSZEWICKA niemoc i nieudolność jest na tej linii porażająca.

Mniej komuchy zajmować się korytem i podwyżkami dla siebie a więcej problemami ludzi którzy wam płacą.
Dodaj ogłoszenie