- Chcemy połączyć Gorzów Wielkopolski i Zieloną Górę nową linią przez Skwierzynę, Międzyrzecz, Świebodzin i Sulechów. Obie stolice naszego regionu mając wprawdzie połączenie kolejowe, ale przez położony na uboczu Zbąszynek, co wydłuża czas przejazdu, a w dodatku trasa omija centrum regionu – zaznacza R. Lorenz.
Międzyrzecz nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego ze Świebodzinem. Zdaniem R. Lorenza, budując torowisko między sąsiadującymi ze sobą miastami można wykorzystać dawną linię z Międzyrzecza do Toporowa, która obecnie jest przejezdna tylko na kilkukilometrowym odcinku do Nietoperka.
Przeczytaj także:Jubileuszowa, Piąta Parada lokomotyw w Międzyrzeczu
Magistrala oknem na świat
Burmistrz podkreśla, że na nowej linii oprócz pociągów pasażerskich kursować będą mogły także składy towarowe. - To bardzo ważne dla mieszkańców naszego miasta i turystów, ale przede wszystkim dla międzyrzeckich zakładów pracy. Transport kolejowy będzie sporym ułatwieniem dla miejscowych firm oraz magnesem dla inwestorów – podkreśla.
Magistrala ma być alternatywą dla ruchu kołowego. - Mamy znakomite położenie i musimy w pełni je wykorzystać. Naszymi atutami są obecnie trasa S3 i pobliskie węzły na autostradzie A2. Wybudowanie magistrali będzie kolejnym oknem na świat dla miasta i naszych firm. Ożywi stację kolejową w Międzyrzeczu, a przedsiębiorcom ułatwi import materiałów potrzebnych do produkcji i eksport swoich wyrobów – mówi międzyrzecki samorządowiec.
Przeczytaj także
Program Kolej wspomoże samorząd
Nowa linia ma być także gospodarczym kręgosłupem województwa lubuskiego. Świebodzin i Międzyrzecz tworzą tzw. Miejski Obszar Funkcjonalny. Oba miasta mają podobne plany i perspektywy rozwoju gospodarczego. - Dzięki utworzeniu Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego będziemy mogli się ubiegać o dodatkowe pieniądze na ich realizację – dodaje R. Lorenz.
Samorządowcy liczą na Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. – Wystąpimy do zarządu województwa z wnioskiem o przygotowanie dokumentacji i zabezpieczenie pieniędzy na realizację tej inwestycji w ramach programu Kolej + - zapowiada Daniel Sobolewski z Wydziału Realizacji Inwestycji w międzyrzeckim magistracie.
WIDEO: Kolejki do namiotów testowych w Słubicach
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?