Mieszkańcy Kostrzyna nad Odrą narzekają na przejazdy kolejowe. Rogatki na przejazdach kolejowych w mieście zamykają się kilkadziesiąt razy dziennie. Niekiedy na dobrych kilka minut. W godzinach szczytu to wystarczy, żeby w mieście utworzył się korek. – Bywa, że przejazdy zamykają się kilka razy w ciągu 15 minut. Nie sposób pojechać spokojnie na zakupy i wrócić. To koszmar – mówi jeden z mieszkańców.
Jazda po mieście to tragedia
Takich rozgoryczonych głosów jest więcej. - Szlabany pozamykane co rusz. W kolejkach przed przejazdami stoimy co 10 minut. Jeśli ktoś ma transport samochodowy, to jednym słowem w tym mieście ma przerąbane. Dostać się do pracy to też jest tragedia – przyznaje Jarosław Kędzierki, mieszkaniec Kostrzyna nad Odrą.
Od czego zależy czas zamknięcia zapór?
Co na to kolej? – Zgodnie z procedurami rogatki na przejazdach kolejowych zamykają się najpóźniej jak to możliwe i zamykane są tak szybko, jak to możliwe po przejechaniu pociągu. Określają to stosowne przepisy. Czas zamknięcia zapór jest uzależniony między innymi od zamontowanych urządzeń i od liczby przejeżdżających pociągów. Dłuższe zamknięcie może mieć miejsce na przejazdach dwutorowych w momencie mijania się dwóch pociągów w obrębie przejazdu kolejowego – tłumaczy Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przeczytaj też:
Przejazd przejazdowi nie równy
To, jakie zabezpieczenia są zamontowane na przejeździe, kolejowym wynika z jego lokalizacji, natężenia ruchu pociągów i samochodów, które pokonują przejazd kolejowy.
Przejazdy na ul. Sikorskiego, Niepodległości i Narutowicza w Kostrzynie nad Odrą są obsługiwane przez uprawnionego do tego pracownika kolei. Absolutnym priorytetem jest tutaj bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Urządzenia na tych przejazdach są powiązane z urządzeniami, które znajdują się na stacji. Zamknięcie rogatek odbywa się więc z wyprzedzeniem, a przed otwarciem zapór konieczne jest potwierdzenie, że pociąg znajduje się już poza obrębem przejazdu – tłumaczy R. Śledziński.
Ponad 50 pociągów w ciągu doby
Średnio tylko z tych trzech przejazdów kolejowych w Kostrzynie korzysta około 50 pociągów osobowych i towarowych. Wykorzystywane są też one do przejazdu kilkunastu lokomotyw w ciągu dnia. Przypomnijmy, że PKP ma plany gruntownej przebudowy przynajmniej niektórych przejazdów w Kostrzynie tak, aby ruch odbywał się przez nie w sposób bezkolizyjny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?