Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Centrum Przesiadkowego w Zielonej Górze w pełni. Zobacz, jak zmienia się centrum miasta! [WIDEO, ZDJĘCIA]

Natalia Dyjas-Szatkowska
Natalia Dyjas-Szatkowska
Koparki poszły w ruch, a doły są głębokie. Spokojnie, to tylko na chwilę. Niebawem będzie tu centrum przesiadkowe.
Koparki poszły w ruch, a doły są głębokie. Spokojnie, to tylko na chwilę. Niebawem będzie tu centrum przesiadkowe. Mariusz Kapała / GL
Jedno jest pewne - Zielona Góra zmieniła się w jeden wielki plac budowy. Przez budowę centrum przesiadkowego zamknięta jest ulica Dworcowa - kierowcy muszą zacisnąć zęby i jeździć objazdami. Tutaj burzone są stare budynki, powstanie też nowe rondo. Wszystko po to, by ułatwić codzienną podróż pasażerom autobusów i pociągów. Zobacz, jak zmienia się ul. Dworcowa!

W ramach trwającej w centrum Zielonej Góry inwestycji wykonawca nie tylko wyburza istniejący budynek MZK. Przesunięte też zostanie rondo i... wybudowane drugie. A to wszystko łączy się z utrudnieniami w ruchu.

Na miejscu wyburzonego budynku MZK spodziewać się możemy nowoczesnego centrum przesiadkowego, za wybudowanie którego odpowiedzialna jest firma Skanska. Inwestycja warto 20 mln zł związana jest też z wymianą autobusów MZK na ekologiczne.
Obok hali dworca PKP powstać ma też parking. Nad placem przesiadkowym pojawi się zadaszenie.

Dla pasażerów kolei na pewno ważną informacją będzie ta, że centrum przesiadkowe zostanie połączone z istniejącymi peronami PKP nr 1 i 3. Nastąpi też połączenie z chodnikiem znajdującym się na wiadukcie przy ul. Sulechowskiej. Wszystko po to, by wędrówka pomiędzy dworcami była łatwiejsza dla pasażerów.

Ale zamknięcie ulicy Dworcowej związane jest również z budową Trasy Aglomeracyjnej. Tutaj praca została podzielona na etapy - ostatni z nich - od ronda Anny Borchers do Akacjowej potrwa od 26 maja do 31 lipca. Zaś zakończenie ostatnich robót w okolicy ul. Dworcowej (w tym związanych z przebudową wiaduktu przy ul. Batorego) planowane jest na 30 września. Remont wiaduktu to zadanie wspólne miasta z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jego wykonawcą (obejmie ono także zadaszenie peronów czy wydłużenie tunelu podziemnego) będzie firma Strabag sp. z o.o. Łączna wartość przedłużenia tunelu za prawie 8 mln zł, przebudowy wiaduktu i budowy zadaszeń to ok. 26 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska